Kaip nesveikam maistui pasakyti NE?

Ko gero ši tema yra viena iš aktualiausių mums visiems. Kai norime atsikratyti šiek tiek svorio, atrodyti sveikiau ir geriau jaustis - viskas pakrypsta į mitybos įpročius.

Nuo ko viskas prasideda?

Dažniausiai nutinka taip, jog žmogus lyg ir netyčia atkreipia dėmesį į savo išvaizdą. Tai gali būti sustambėjęs veidas ar riebalai atsiradę ten, kur jų anksčiau niekada nebuvo. Tuomet susimąsto ir nusprendžia, kad tokiu jam būti nepatinka ir žūtbūt nori keistis. Būtent tą akimirką atsiranda didelis užsidegimas ir motyvacija. Iškart išsikeliami tikslai: „po tiek laiko atrodysiu taip, numesiu tiek, pasieksiu tą“. Vieni pradeda judėti namie, kiti eina į sporto salę ir bando sportuoti savarankiškai, treti kreipiasi į trenerius. Pas visus šviežiai pradėjusius žmones - motyvacija didžiulė. Tačiau, yra vienas BET. Kaip greit žmogus užsidega, taip pat greitai gali ir užgesti.

Tik ką užsidegusiam žmogui sekasi viskas. Jis atsisako nesveiko maisto, stengiasi subalansuotai maitintis, sportuoti, turi ryžto ir motyvacijos. Tačiau, yra viena bėda - tai tęsiasi labai trumpą laikotarpį. Kodėl taip dažniausiai nutinka? Todėl, nes žmogus dažnai yra susikoncentravęs į labai greitą rezultatą ir nesupranta, kad niekas neatsiranda per kelias dienas. Juk tokiu apleistu kūnas netapo per savaitę, taip buvo gyvenama ne vienerius metus. Tai kodėl kūnas turėtų pasikeisti į sveiką ir gražų per 2 savaites ar mėnesį? Tobulas kūnas - ne tinginiams. Kūno išvaizda dažniausiai atspindi žmogaus charakterį. Gyvenime dėl visko reikia stengtis ir dirbti, kad pasiektume norimų rezultatų.

Kas atsitinka, kai žmogus būna užsidegęs, stengiasi, tačiau ateina akimirka, kai jis VĖL nusivilia savo kūnu? Jis mano, kad atrodo lygiai taip pat, kaip prieš savaitę, kai tik pradėjo sportuoti. To rezultatas - dingsta motyvacija, jis jaučiasi nuskriaustas. Kodėl turėčiau valgyti sveiką maistą, kodėl turėčiau per prievartą gerti vandenį, valgyti tiek daug daržovių, atsisakyti tiek daug skanumynų, jeigu jau savaitę stengiuosi ir nieko nesimato?

Dar kartą pasikartosiu: per savaitę neįmanoma drąstiškai pasikeisti! Pimos savaitės metu prasivalo organizmas ir žarnynas (senas maistas šalinamas iš kūno), kuriami nauji įpročiai ir SVARBIAUSIA - stiprinama valia. Susitvarkius su sveika gyvensena, mityba, reikėtų plano laikytis mažiausiai 2 savaites, kad pradėtumėte matyti pokyčius ir įprasti prie rutinos. Su kiekviena savaite viskas tik gerėja ir lengvėja. Žinoma, jeigu „nenukrypstama“ į šoną. O tam, kad nenukryptumėte, reikalinga valia.

Kas yra valia?

Valia - tai tokia savybė, kurios daugelis žmonių gali pavydėti. Valia nėra duotybė, ji neįgaunama nededant jokių pastangų. Dažnai žmonės sako: „aš neturiu valios, čia ne man, čia per sunku”. Valios reikia visame - darbe, moksluose, santykiuose, visame, ką jūs darote. Tai reiškia nepasiduoti, siekti tikslo ir stengtis iki tol, kol pasieksite savo tikslą. Valia stiprinama kiekvieną dieną, nes, kaip ir minėjau, tai nėra įgimtas bruožas. Silpna valia nereikia skųstis, ją reikia stiprinti! Tam, kad turėti valios reikia:

Nugalėti tinginį

Turite suprasti, kad galite padaryti daug daugiau, nei galvojate. Kai tingite - iš principo darykite tai, ko nenorite ir kas jums atrodo labai sudėtinga. Daugeliui žmonių ryte keltis tampa problematiška, o tinginystė dažniausiai apima būtent ryte, kai atrodo norėtųsi lovoje pasivartyti ir toliau miegoti. Tačiau, tik prabudus, patys pirmi žodžiai, kurie turi ateiti į galvą, yra šie: AŠ TURIU TIKSLĄ, šiandien yra tobula diena, kaip ir kiekviena kita. Kad pasiekčiau savo tikslą privalau keltis, nes ilgai miega tik tie, kurie gyvenime neturi ką veikti, nieko nesiekia! O aš - ne toks kaip visi, aš stiprus, aš turiu tikslą, ir jį pasieksiu. Kiekvieną rytą privaloma save motyvuoti naujai dienos pradžiai, nes gyvenimas kaip viena diena. Ką per ją nuveikiate - tą turėsite rytoj, ką darysite rytoj - tą turėsite poryt, taip ir kuriama sėkminga ateitis. Jeigu jaučiate, kad ateina tinginys ir sakote sau „padarysiu šiandien 10 min. mažiau kardio”, tai iš principo padarykit ne 10 min. trumpesnį, o 10 min. ilgesnį kardio! Jeigu sakot sau, kad „praleisiu treniruotę, nes tas, anas”, tai nepraleiskit, o per tą treniruotę save taip paspauskit, kad nieko nesinorėtų! Visada darykit viską atvirkščiai, negu sako tinginys, tokiu būdu jo išvis nebeliks. Nes viskas yra tik galvoje, o pasiteisinimai - jų visada buvo ir bus.

Išmokti savęs nesigailėti

Apsispręsti ir nebegalvoti „atrodau negražiai, kaip man viskas sunku”. Reikia susitaikyti su esama situacija ir apsispręsti kiekvieną dieną įdėti maksimalias pastangas tam, kad situaciją pakeistumėte. Kiekvienas susiduriame su tokia akimirka, kai susimąstome, kad tiek stengiamės, o nematome tokių rezultatų, kokių norėtume, kad neatsiperka pastangos, kad niekada nepavyks ir užplūsta labai neigiamos emocijos, norisi viską mesti ir labai dažnai prisivalgyti. Ką siūlyčiau daryti tokioje situacijoje? Visų pirma, suprasti, kad negalite norėti pasikeitimo per labai trumpą laiką, antra, suprasti, kad jeigu dabar nuklysite, nukrypsite į šoną, pasiduosite, tai prarasite visą iki šiol turėtą įdirbį. Tokios palūžimo situacijos kartosis ir vis palūšite tol, kol galiausiai nesugebėsite savęs suimti į rankas, ir tvirtai sau pasakyt, kad aš įdėsiu tiek laiko, kiek reikės, stengsiuosi kiek tik galiu, ir jei tikrai dėsiu visas pastangas, jos negali neatsipirkti! Prisiminkite, jei privalgysite ir palūšite, lengviau nebus, problema niekur nedings, ir galiausiai vis tiek reikės grįžti prie rutinos, tačiau bus iššvaistytos mažiausiai 2-3 savaitės, kol vėl viskas grįš į normas, o per tiek laiko - jau tikrai būtų pasimatęs rezultatas!

Susivaldyti, kai tai padaryti sunkiausia

Jūs esate pakankamai alkani, iki jūsų valgio liko 30 minučių, o prieš jus stovi saldainis. Privalote sau pasakyti, kad jo nevalgysite, nes jo nereikia ir suprasti, kad norite ne saldainio, o gražaus kūno. Rezultatas yra daug saldesnis, nei šokoladas! Kuomet esate labai alkani, arba aplink jus visi atrodo kaip tyčia valgo nesąmones, demotyvuoja jus ir nori, kad nuklystumėte nuo savo kelio - prisiminkite dėl ko visa tai pradėjote. Išsikelkite sau prioritetus, ko norisi labiau: ar saldumynų, ar tokio kūno, kuris jums patiktų? Saldumynai suteiks trumpalaikį malonumą ir galiausiai po to vėl savęs nekęsite arba tiesiog jums nepatiks jūsų išvaizda ir vėl bandysite sveikai maitintis ir vėl bandysite keistis... Todėl, atėjus pasirinkimo akimirkai, nedarykite to, nes paprasčiausiai neverta. Tačiau tai nereiškia, kad saldaus maisto niekada negalima valgyti, priešingai, tai turi būti planuojama, pelnytai pasiekta ir valgoma su tvirtu protu, nesmerkiant ir negriaužiant savęs už tai! Nes prisivalgyti iš palūžimo ir prisivalgyti, kad pailsėtumėte nuo pastovios rutinos, pakrauti kūną tinkamu metu, tinkamais kiekiais ir išlikti pozityviam - du skirtingi dalykai! Svarbiausia visada grįžti prie sveikos mitybos ir išlaikyti pozityvumą.

Išsikelti tikslus

Turėti kasdienį tikslą per naują dieną nuveikti pakankamai, kad priartėtumėte prie siekiamo tikslo. Jei nekelsite sau tikslų - nebus motyvacijos, pastovumo, viskas bus tiesiog daroma paprastai, atmestinai, eisite sportuoti, „maždaug” sveikai valgysite, jei ir nebepavalgysite sveikai dėl to nenusiminsite, viskas bus daroma šaltai, be užsidegimo, o tokiu atveju - rezultatai neįmanomi. Tai tas pats, kaip eiti į darbą paniurusiam, rankos kišenėje, pusiau dirbate, bet tuo pačiu nekenčiate savo darbo. Pagalvokite logiškai, ar galite tokiu būdu pasiekti norimos karjeros, sėkmės? Tikrai ne, niekada. Žmogus be tikslo, tai tarsi laivas vandenyje, kuris neturi žemėlapio ir nežino kur plaukia. Jis plaukia, bet neaišku kur. Taip pat ir žmogus be tikslo, jis tiesiog egzistuoja, gyvena šia diena, ir nežino kas jo laukia ateityje. Tikslai gali būt įvairūs: šią savaitę padaryti papildomą kardio treniruotę, padaryti 45 minučių treniruotę ir per ją pasiekti maximalų krūvį, pabandyti naują treniravimosi būdą, išsilaikyti sekant mitybos planą savaitę, nevalgyti nesveiko maisto ar numęsti kilogramą. Vos įgyvendinus vieną tikslą, iškart išsikelkite kitą. Reikėtų turėti kasdienį tikslą, savaitės tikslą, mėnesio tikslą, ir ilgesnį, 3-6 mėnesių, 1 metų tikslus. Taip jūs kryptingai judėsite link jų, ir kiekviena diena bus nugyvenama ne veltui.

Mesti sau iššūkius

Sportuosiu kiekvieną dieną, griežtai atsisakysiu to, kas nesiderina su mano tikslu, nes esu stiprus, mano valia didesnė, nei noras valgyti skanumynus! Šeštadienį pramerkiu akis, 7-8 valanda, lauke vėjuota, lyja lietus, dar nesijaučiu labai puikiai, ir mintis - galbūt nedaryti šiandien intensyvaus kardio? Ne, būtent, DARYTI! Visada daryti, nepasaint nieko. Nėra nei vieno tinkamo pasiteisinimo, kodėl turėtumėte praleisti treniruotę ar nesilaikyti maisto plano, nes visada viską galima suderinti ir visada galima surasti vidinių jėgų tai padaryti. Nesvarbu ar lietus, ar saulė, ar šalta, ar šilta - privalote sau mesti iššūkį, padaryti tai, ko kiti nedarytų, padaryti tai, ko patys visa širdimi nenorėtumėte, tačiau perlipę per save pasidarysite vis stipresnis, nei anksčiau. Kitu atveju, jeigu skauda visus raumenis, esate jau išsekęs, tikrai viską atidavėte ankstesnėmis dienomis - poilsis gali būti tikrai naudingas, tačiau tokiais dalykais piktnaudžiauti nereikėtų. Dažniausiai nuovargis - tik  galvoje, o pasportavus savijauta būna daug geresnė ir tai net padeda atsigauti.

Išlaikyti motyvaciją

Mąstyti apie savo svajones, apie tai, ką norite pasiekti, įsivaizduoti, kaip viską jau pasiekėte. Motyvacijai išlaikyti reikia kiekvieną dieną sau kartojant, kodėl tai pradėjote, kad visa tai pasieksite, kad jūs sugebėsite. Tai visų pirma yra nusiteikimas, o antra - rezultato stebėjimas. Kas porą savaičių siūlau matuotis apimtis, svorį, darytis nuotraukas bent kas mėnesį, stebėti savo darbinius svorius, siekti tikslo, ir taip nuolatos išlaikyti motyvaciją KAŽKĄ pasiekti. Mąstykite apie galutinį tikslą, kaip stipriai to norite, kaip tai pasiekti, ką galėtumėte paaukoti, kaip tai padaryti. Esant begaliniam norui  pasiekti savo tikslą niekas negalės jūsų sustabdyti, ir visi tikslai bus neabejotinai pasiekti.

Pasidaryti mitybos ir sporto planą

Kai kiekvieną dieną aišku, ką reikia daryti, ką ir kada valgyti - tuomet nukrypti nuo kelio yra daug sunkiau. Mitybos planas yra būtinas kaip ir sporto programa, nes taip galite planuoti valgius iš anksto, žinoti kada, ką valgysite, niekada nepritrūkstant maisto. Taip jūsų nepagaus akimirka, kai esate išbadėjęs, o prieš akis- šviečia nesveikas maistas ir prašosi suvalgomas. Žinant kurią valandą, koks maistas laukia, yra lengviau, nes žinai, kad gali suvalgyti reikiamą porciją tam tikru metu. Tas pats taikoma sportui: jeigu turite dienos treniruotės planą, negalite sakyti „va šiandien nedarysiu, padarysiu už tai rytoj”. Tuomet einate ir darote tai, kas priklauso. Būtent taip nugalimas tinginys, pasiteisinimai, ir kiekvieną dieną stiprinama valia.

Į parduotuvę eiti pavalgius

Jei būsite alkani, labai tikėtina, kad prisipirksite ko nereikia, ypač jei esate dar psichologiškai silpni, stenkitės net nežiūrėti į nesveiką maistą, kad nesusigundytumėte. Labai dažnu atveju ateidavau į parduotuvę visas alkanas, žiūrėdavau į viską ir tiesiog seilė varvindavau. Tada galvodavau „nu gerai, tą sau leisiu, tą sau leisiu, pasidarysiu cheat day, pavalgysiu tą ir aną”, tačiau po to gailėdavausi persivalgęs ir susimąstydavau, kad dėtos pastangos, užgreitinta medžiagų apykaita, visas rezultato siekimas staiga sustabdomas, mažiausiai kelioms dienoms. Taigi, atėję į parduotuvę, turėkite maisto sąrašą, kurio jums reikia, ateikite, apsiperkite ir išeikite. Taupykite pinigus sveikam maistui.

Drąsinti save ir tikėti savimi

Kasdien sau kartoti: „man pavyks, aš esu stiprus, aš sugebėsiu, aš galiu, aš pasieksiu!”. Kiekvieną dieną privalote sau nuolatos kartoti, kad jūs esate to vertas, kad galite tai pasiekti, kad jums pavyks, kad jūsų niekas nesulaikys, niekas nesustabdys, turite save nuolatos motyvuoti. Tikėjimas savimi yra labai svarbus faktorius, nes dažniausiai niekas kitas jumis netikės, taip kaip jūs patys savimi. Kiti žmonės nemato per ką jums tenka pereiti, kaip stipriai jūs to siekiate, ar apie ką svajojate. Dažnai pasipasakojus kitiems žmonėms savo tikslus, planus, jie juokiasi, nepalaiko, ir iškart kategoriškai nenori jumis tikėti. Taip nutinka todėl, kad jūsų svajonės yra skirtos JUMS ir jūs privalote tikėti savimi labiausiai, net jei visas pasaulis netikėtų, jūs vis tiek privalote išlikti stiprūs ir siekti savo tikslo, kurį esate išsikėlę. Jei savim netikėsite - nors ir visas pasaulis jumis tikėtų, nieko nepavyks!

Viską apibendrinus: nesveikas maistas nėra toks dalykas, kuris būtų vertas jūsų sunkaus darbo, begalinių pastangų, ir tikrai žinau, kad prisivalgę nebūtumėte tokie laimingi, kaip turėdami savo norimą kūną, todėl pasistenkite stiprint savo valią kiekvieną dieną, kiekviename žingsnyje, daryti tai, ką reikia ir nepasiduoti, nes pasidavimas - ne išeitis. Laikykitės, atiduokite KIEKVIENĄ dieną visas pastangas ir nepasiduokite!